divendres, 31 de juliol del 2009

Agustí Calvet i Pascual (Gaziel)



El passat juny en Jesús M. Tibau, des del seu bloc tens un recó dalt del món ens convidava a participar en una iniciativa interessant: escriptors/es al carrer. La seva proposta consisteix, en fer una fotografia al carrer que porti el món d’un escriptor/a que escrigui amb llegua catalana, penjar-ho al nostre bloc i ell en farà un enllaç des del seu. És com fer un itinerari d’escriptors catalans.
Aquesta iniciativa m’agrada i vull aportar la meva col•laboració, ara que estic de vacances.
Primer de tot he buscat els carrers que porten mons d’escriptors i n’he fet una selecció.
Desprès, cap a fer ruta i descobrir nous indrets de la vila que m’acull aquestes vacances.
L’escollit ha estat Agustí Calvet i Pascual (Gaziel), periodista, escriptor i fill de Sant Feliu de Guixols. Ara no us explico la seva història perquè la llegir si premeu sobre el seu nom. Tot i que no sempre ha escrit en català, sí que ho va fer al final de la seva carrera quant va estar vivint a Barcelona després de haver-ho fet uns any a Madrid.
Aquí a Sant Feliu de Guixols li han dedicat una plaça, on s’hi podeu trobar, a més de la font que hi ha al mig, la parròquia de Santa Maria.

2 comentaris:

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Has treballat més que jo. En tinc un però no he tingut temps de preparar l'apunt.
Les fotografies d'aquest any t'estan quedant molt millor que les del passat.
No et perdo de vista!

Narcís ha dit...

Moltes gràcies guapa.